BRAND – jak budować markę w oparciu o obecne produkty?
Posiadasz już grupę produktów, jednak zyski z ich sprzedaży nie zgadzają się z oczekiwanymi? W takim przypadku warto zastosować mechanizm podziału tych produktów na grupy. Najlepiej wybrać 2 lub 3 grupy produktowe. Grupy te będą miały przynależną markę. Grupy będą się różnić nie tylko marką ale również jakościom. Wiem, że nie każdy chce się zgodzić, […]
BRAND – Pracownicy – zaufanie
Dzisiaj postanawiacie, że budowanie marki, to jest kolejny etap rozwoju waszej firmy, na którym chcecie się skupić. Zaczynacie od planowania: ile możecie zainwestować, jakie będą skutki tych działań ( cele ), a przede wszystkim kto się tym zajmie. Kto się tym zajmie? Najpierw myślicie o sobie samych, jako szefach, bo kto zna lepiej firmę, produkty, […]
BRAND – budowanie marki przez sport
Wiele elementów w budowaniu marki jest naprawdę istotnych. A które spowodują, że wyróżnimy się na tle innych? – jednym z nich jest budowanie marki przez sport. Możliwości do budowania marki przy użyciu sportu jest wiele, opiszę projekt, w którym brałem udział. Zacznijmy od nazwy projektu, najlepiej, żeby była powiązana z nazwą naszej firmy + coś […]
BRAND – dlaczego warto promować tylko jeden z Twoich produktów
Czy jak ktoś jest do wszystkiego, to jest do niczego? Pewnie wielu z Was pamięta określenie fachowca „złota rączka”. Każdy kto posiadał takiego sąsiada, czuł się bezpiecznie i wiedział, że żadna awaria, remont mu nie straszna. Obecnie tego rodzaju fachowcy nie są już tak poważani i tak liczni, jak kiedyś. Teraz ważne, żeby ktoś był […]
BRAND – Elementy wyróżniające markę
Ile razy ostatnio słyszeliście, żeby popchnąć swój biznes do przodu: musicie się wyróżnić? Zapewne mnóstwo! Sprawdźmy zatem o co w tym „wyróżnieniu” w ogóle chodzi. Jesteście podobnie, jak ja fanami James’a Bonda? Zwróćcie uwagę co go wyróżnia: chodzi o szybkie samochody? – znajdziemy je również w innych filmach. A może otaczające go piękne kobiety? – […]
BRAND – prosta i czytelna oferta
Kto z Was kiedykolwiek przeczytał całą instrukcję obsługi? – długą i zawiłą. A jeśli jest to instrukcja z Ikea i kierujecie się w niej punkt po punkcie? – tu czuć różnicę. W przypadku oferty powinna ona być prosta i konkretna, jak instrukcja przy składaniu mebli z Ikea. Innego rodzaju oferta będzie wprowadzała niepotrzebne zastanowienia i […]
BRAND – dlaczego szczegóły są tak istotne
Dlaczego tenis ziemny jest trudnym sportem? Próbowaliście kiedyś? Jako wielki fan tego sportu, od ok 10 lat gram w tenisa, wiem jedno, w tym sporcie każdy najmniejszy detal jest istotny. Przy budowaniu marki jest podobnie. Po pierwsze i w tenisie i w budowaniu marki, trzeba patrzeć długofalowo i na efekty długo się czeka. Po drugie, […]
BRAND – wygląd katalogów/folderów
Jak stworzyłbyś przewodnik turystyczny? Co umieściłbyś w nim, żeby był czytelny, poręczny, a do tego w prosty sposób pomoże użytkownikowi? Stworzenie przewodnika nie jest takie proste, bo jak umieścić te wszystkie informacje na zaledwie kilkudziesięciu stronach, gdzie i tak większość zajmują zdjęcia. Twój katalog z produktami, to swego rodzaju przewodnik turystyczny, tylko zamiast pięknych ulic […]
Budowanie marki – zdjęcia produktów
Ile własnych zdjęć, które sobie zrobiliście możecie zaakceptować? 5%, może 10%? Tak, jesteśmy dość krytyczni dla siebie. Ale to dobrze, bo przecież chcemy coś ważnego przekazać tymi zdjęciami. Inni, którzy nas nie znają, przez jakość tych zdjęć, mogą nas oceniać. Zatem staramy się, żeby zdjęcia były jak najciekawsze np. w pięknej scenerii. Zastanówmy się dlaczego […]
Budowanie marki – produkt
Produkty, możliwe, że najciekawsza część budowania naszej marki. Najciekawsza, a czy najbardziej dopracowana? Z miejsca znajdziecie 100 argumentów/powodów do obrony swoich produktów. I prawidłowo! Trzeba wiedzieć jak najwięcej o produktach, które oferujemy. Zastanówmy się, co w takim razie możemy w nich lub w ich obrębie ulepszyć, a wierzcie mi zawsze jest coś do zrobienia! Zacznijmy […]