BRAND – Elementy wyróżniające markę

Ile razy ostatnio słyszeliście, żeby popchnąć swój biznes do przodu: musicie się wyróżnić? Zapewne mnóstwo! Sprawdźmy zatem o co w tym „wyróżnieniu” w ogóle chodzi.

Jesteście podobnie, jak ja fanami James’a Bonda? Zwróćcie uwagę co go wyróżnia: chodzi o szybkie samochody? – znajdziemy je również w innych filmach. A może otaczające go piękne kobiety? – nie jest jedyny. Może uratowanie Świata? – nie jest pierwszy, który tego dokonał. Nowoczesny sprzęt? – to znamy i u innych bohaterów. A może chodzi o nieustanną intrygę lub akcję? – jest ciekawa, fakt. A co powiecie na wyjątkowe miejsca i poczucie bycia w centrum, gdzie gra toczy się o losy Świata? – tu już lista jest zdecydowanie krótsza. Skoro wszystko co on robi, robią i inni, to co w takim razie WYRÓŻNIA Agenta? Hmm…powiedzcie mi kto robi te wszystkie rzeczy naraz? No właśnie! Tylko 007!

Poszczególne elementy Twojej marki nie muszą się wyróżniać, ale razem powinny tworzyć coś wyjątkowego! Skup się i dopracuj każdy element, ale to ich odpowiednie połączenie da coś czego nie ma nikt inny. Korzystaj, inspiruj się z istniejących elementów, jeśli możesz przełóż je/zmień pod swoją wizję lub potrzeby.

Jako przykład do inspiracji pojedynczych wyróżników, przychodzą mi na myśl zdjęcia Twoich produktów, które zazwyczaj są wykonywane w pięknym pomieszczeniu, gdzie Twój mebel jest otoczony równie pięknymi przedmiotami, jak lampy, obrazy, lustra, designerskie dywany itd. Twoim wyróżnikiem okazać się może wykonanie ich w całkowicie minimalistyczny sposób, niech będzie, to nad brzegiem jeziora, gdzie będzie tylko natura i Twój mebel. Tutaj artykuł od zdjęciach produktów:https://hasconnect.pl/…/budowanie-marki-zdjecia-produktow/

Jeśli natomiast nie masz kreatywności Sumerów i nie wymyślisz koła na nowo, potrzebny Ci będzie plan, a dokładnie strategia. Strategia marketingowa, która wyróżni Twoją markę. Idealnie, jeśli możesz zaplanować ją na początku, jednak najczęściej wychodzi ona, krystalizuje się w trakcie. Wymaga to pewnego rodzaju improwizacji, podobnie, jak u Bonda, gdzie w kilka sekund musi wymyślić rozwiązanie, od którego zależy jego życie. Szybka reakcja i kreatywność działania w dynamicznie zmieniającym się rynku, mogą okazać się kluczowe.

Jeśli chcesz się wyróżnić, musisz działać szybko, akcja nie czeka