BRAND – budowanie marki przez sport

Wiele elementów w budowaniu marki jest naprawdę istotnych. A które spowodują, że wyróżnimy się na tle innych? – jednym z nich jest budowanie marki przez sport.

Możliwości do budowania marki przy użyciu sportu jest wiele, opiszę projekt, w którym brałem udział.

Zacznijmy od nazwy projektu, najlepiej, żeby była powiązana z nazwą naszej firmy + coś dynamicznego/sportowego, jak: sports, athletics, go itp. Dzięki temu skojarzenia będą odnosić się zarówno do firmy, jak i do sportu, który uprawiamy.

Kolejnym krokiem jest wybór loga, najlepiej, żeby również było powiązane z logo firmy. Gdy to już wszystko zbierzemy razem, zastanówmy się nad sportem, który będziemy uprawiać? Dobrze, żeby idea była oparta na jednym podstawowym sporcie, oczywiście z biegiem czasu, rozwinie się to na kolejne, jest to naturalne. W moim projekcie wybraliśmy bieganie. Najważniejsi są ludzie, więc na tym etapie najpierw zgłosiły się osoby z firmy, następnie klienci, później również bliscy z rodziny i znajomi.
Gdy skład został ustalony, ułożyliśmy terminarz treningów oraz startów w wydarzeniach biegowych. Tutaj ważna jest organizacja i zaangażowanie, gdyż większość wydarzeń odbywa się w czasie wolnym, czyli w weekendy.

Ostatnim lecz jakże istotnym elementem był sprzęt, na którym widnieć miało logo naszej firmy. Po kilkudziesięciu projektach, testach, zdecydowaliśmy się na sprzęt, który nam pasuje i który oczywiście wyróżniał się nie tylko opisem, ale również i kolorem. Wybraliśmy stroje, które nadają się do różnego rodzaju aktywności, a na potwierdzenie, że dobrze wybraliśmy, nie tylko modele ale również jakość, jest sprzęt, który sprawdza się przez lata – istotne, że przy każdej aktywności w tym sprzęcie, widnieje logo firmy. Ostatnim etapem lub nazwijmy, to procesem jest, jak największa aktywność grupy na różnych wydarzeniach sportowych w kraju i za granicą. Tak, żeby logo firmy, zdjęcia, filmy, jak najczęściej pojawiały się w social mediach, na stronach i wszędzie gdzie tylko będą dostrzeżone.

Pamiętajcie, że promowanie marki w tym przypadku jest w duchu sportowym, czyli dla większości z nas kojarzącym się z czymś pozytywnym, z aktywnością. I to jest ukryty element budowania relacji z naszymi klientami, gdzie wiążemy i zarażamy ich pozytywnymi sportowymi emocjami. Wychodząc z inicjatywą wspierania sportu, aktywności, wierzcie mi zostanie, to dostrzeżone przez Waszych klientów, którzy dadzą Wam powody do zadowolenia, a może nawet sami zaangażują się w Wasz sportowy projekt.