Ważną rzeczą jest aby do budowania marki podejść, jak do procesu. Podstawą tego procesu jest pomysł/strategia, plan oraz ich długoterminowa realizacja.
tych elementach możemy oprzeć cele długo i krótko terminowe. Pierwszym ważnym krokiem jest ustalenie co posiadamy i jak to jest odbierane? Mówię tutaj, jak wygląda logo, jaka jest ilości produktów, jakość ich zdjęć, jak wygląda katalog, o ile w ogóle go posiadamy? Należy spojrzeć na wszystko z boku i poddać ocenie, najlepiej poprosić kogoś z zewnątrz. Nie spiesz się, zależy nam na obiektywnej ocenie. Dzięki temu oszczędzimy czas i wydatki na ponowne poprawki. Co w przypadku, gdy mamy produkty ładnie „opakowane” w ładnym graficznie katalogu w matowym papierze? Sprawdź, jaką ilość produktów i katalogów posiadasz? Często mniej znaczy więcej. Pomyśl o takiej ilości produktów, jaką sam miałbyś czas sprawdzić, zainteresować się gdybyś Ty sam był klientem.
Ten zabieg, to odcięcie ogona krokodylowi. Pomyśl w ten sposób, krokodyl ma pysk, którym je, to Twoi handlowcy, marketing wszystko co przyciąga Twoich Klientów. Krokodyl również ma brzuch, jest nim Twoja produkcja, obsługa, wszystko czym obsługujesz Klienta. U krokodyla jest również ogon jest to element, który hamuje wszystkie Twoje działania. Są nim nie zapłacone faktury, złe inwestycje, ale również stany magazynowe i nie rotujące produkty. Czy masz wiedzę, sprzedaż których z Twoich produktów jest najlepsza, która średnia, a która najsłabsza? Nie miej sentymentów, odetnij ogon.
Teraz krokodyl jest lżejszy, tak samo, jak ciężar produktów przez które nie mogłeś szybciej się rozwijać. To da nam przestrzeń do skupienia się na tych produktach, które rzeczywiście są warte uwagi. Czas na kolejną weryfikację, tym razem nie aż tak drastyczną. Zrób listę produktów, które wg. Ciebie dobrze i bardzo dobrze się sprzedają. W których widzisz szczególny potencjał?
Wybierz 3-5 produktów. Z tej listy wybierz produkty, a najlepiej jeden produkt, który szczególnie się wyróżnia. To właśnie na nim niebawem będziesz budował swoją markę.
Ważne abyś wybrał produkt, który Ty sam uważasz za wyjątkowy, którego zazdrości Ci konkurencja. Im więcej wyróżników tego produktu, tym większe pole możliwości dla marketingu.